Educație fără constrângeri – Michael Thompson și Teresa Barker

Educație fără constrângeri – Michael Thompson și Teresa Barker

Titlul Educație fără constrângeri. Să ne eliberăm copiii de presiunea performanței și să-i ajutăm să obțină succesul la școală și în viață de Michael Thompson și Teresa Barker mi-a atras atenția din prima clipă când l-am văzut pe rafturile virtuale ale Editurii Herald. Cred că este de la sine înțeles de ce mi-am dorit să citesc această carte. În primul rând, vă spun că nu mă consider deloc o mamă perfectă și știu că am mult de lucru, cu mine în primul rând, pentru a deveni o mamă mai bună. Mă străduiesc să îmi susțin copilul și să îi fiu prietenă, nu doar mamă. Îi explic întotdeauna că nu mă interesează atât notele, cât ceea ce știe ea, să o văd că învață pentru ea, nu pentru note.

Cu toate astea, de cum am deschis cartea, am găsit prima greșeală pe care o fac în ceea ce privește susținerea ei în școală. Mai exact, autorul pune accentul pe întrebarea pe care majoritatea părinților o adresează copiilor lor când vin de la școală: „Cum a fost azi la școală?”. Recunosc că și eu o întreb mereu și apoi continui cu tot soiul de întrebări menite să afle ce a făcut la școală, ce a învățat nou, dacă a răspuns, dacă a luat vreo notă și așa mai departe. Ba chiar simt o ușoară frustrare atunci când răspunsul ei se concentrează pe a-mi povesti despre pauze și jocurile cu ceilalți copii. Vă regăsiți în cuvintele mele? Atunci cartea asta sigur este pentru voi!

Ce simte un elev referitor la școală?

Autorul Michael Thompson ne provoacă să ne amintim fiecare dintre noi de perioada noastră de elevi. Fiecare dintre noi a trecut prin diverse experiențe legate de viața de elev, iar multe dintre ele nu se raportează la procesul efectiv de învățare, ci la pauze, la interacțiunea cu colegii și cu profesorii. Ei bine, pentru a ne demonstra de ce este importantă educația fără constrângeri și cum o putem aplica, autorul a însoțit câțiva elevi la școală, pe parcursul programului, pentru a vedea ce simt aceștia și cum se „zbat” să ajungă cu bine la finalul zilei. A ales elevi bine adaptați și cu rezultate școlare bune, adică opusul elevilor care îi treceau de obicei pragul cabinetului psihologic.

În cartea Educație fără constrângeri ne povestește despre experiențele respective, despre zilele de școală ale elevilor buni. Prin acest lucru ne demonstrează că până și acești elevi au anumite dificultăți și neplăceri în viața de elev, însă se străduiesc să facă față tuturor provocărilor, pentru a-și face părinții și profesorii fericiți și mândri.

Conform experienței sale cu elevi din toate categoriile, autorul a ajuns la concluzia că fiecare elev își dorește să cunoască succesul. Conform opiniei sale, doar noi, părinții, avem impresia că pe copiii noștri nu îi interesează școala și nu vor să învețe.

Autorul consideră că există diverse motive atunci când un copil nu vorbește deloc despre experiența sa școlară. Pentru a susține succesul școlar al copilului, este esențial să îl ascultăm, să îl auzim atunci când ne povestește despre școală. În plus, deși adeseori poate apărea tendința de a ne enerva pentru ceea ce povestește, este important să îi fim alături și să reacționăm cu tact și calm, pentru a-l încuraja să se deschidă față de noi.

Educație fără constrângeri – o carte utilă pentru orice părinte

Mai multe informații despre cum reacționează copiii în fața diverselor experiențe școlare și cum putem să îi susținem în obținerea succesului atât în școală, cât și în viață, descoperiți citind cartea Educație fără constrângeri. Mă bucur că am avut ocazia să o citesc și sunt sigură că îi poate fi utilă oricărui părinte. Toți ne dorim să avem copilul „cel mai deștept”, „cel mai bun”, „cel mai educat” și așa mai departe, însă uneori, tocmai din dorința de a atinge perfecțiunea îl îndepărtăm pe cel mic de noi, îl determinăm să se închidă în el și să urască școala, în ciuda inteligenței pe care o posedă.

Cartea aceasta ne arată unde greșim noi, părinții, și cum ar fi bine să procedăm când vine vorba despre succesul pe care ni-l dorim pentru copiii noștri. Prin intermediul unor situații reale, autorul ne arată cum se simt copiii cu privire la școală, în ce măsură relația elev-profesor le afectează viața de elevi, care sunt gândurile lor referitoare la modul în care sunt predate lecțiile, la modul în care profesorii, directorii și părinții se raportează la ei ca elevi sau copii, cum sunt sau nu băgați în seamă cu adevărat și ce impact are atitudinea adulților asupra copiilor.

Vă recomand cu încredere cartea Educație fără constrângeri pentru a vă ajuta să vă înțelegeți copilul în raport cu școala pe care o urmează, să îi înțelegeți mai bine trăirile și să fiți deschiși pentru a vă auzi copilul atunci când povestește despre experiențele sale școlare.

Cartea Educație fără constrângeri de Michael Thompson poate fi comandată de pe site-ul Editurii Herald.

6 thoughts on “Educație fără constrângeri – Michael Thompson și Teresa Barker

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: